São Paulo.

Sådär. Nu ska jag skriva och posta lite bilder ifrån Brasilien-resan. Anlände till São Paulo efter att ha rest i ungefär ett dygn. Trött men pepp. Blev uppmött av Alexandra på flygplatsen och tog en buss och två tåg för att komma till Santo André, där Alex bor. Hela São Paulo är alltså en av världens största storstadsområden med 21 miljoner i befolkningsmängd - svindlande!

Vyn från Alexandras balkong. Här nedanför någonstans bor det ett gäng hundar och en tupp.

Efter att ha suttit och planerat upp min vistelse i Brasilien så tog vi en promenad i området.

Gatorna gick kors och tvärs och bilarna körde snabbt som attan.

Det var jättevarmt och jag var kanontrött - det enda rätta blev alltså att sätta oss ner och dricka öl. (Har för övrigt döpt den här bilden till "den bleke och den brune" alt. "yin och yang".)

Dagen efter tog vi med oss Alexandras kompis Alisa och åkte till stranden i den närbelägna staden Santos. Alisa hade stora planer på att skaffa en solbränna och dagen till ära sken solen med sin frånvaro. Min första erfarenhet av Brasiliens stränder blev alltså inte så varm.

Var däremot pepp över att få testa ost på pinne - blev något av en favorit under resan!

Ungefär 10 minuter efter att ost-bilden togs började det ösregna och vi tog skydd i ett köpcenter (något som brasilianarna är överdrivet förtjusta i). Därfter åkte vi hem med bussen igen. Alex tog lite bilder på fin grafitti vid busstationen.

Morgonen efter gick jag och Alex ut och sprang i en park innan vi traskade hem till Alisa för att färga hennes hår.

Såhär tjusigt blev resultatet. Här väntar vi på tåget som ska ta oss in till São Paulo.

Och här är svenskarna!

Och så självfallet en gruppbild. Gillar de här galningarna alltså <3

Efter tre tågbyten dök vi upp på ett ställe där vi inte trodde vi skulle hamna på. Men det gjorde ingenting, för där fanns det ett konstmuseum och en park. Vi prickade av båda.

Alex ville ha en bild tillsammans med Snobben - varför inte?!

När det blev kväll och vi hade strosat i stan en stund så hittade vi en fancy restaurang där vi åt kött och drack vin. Sånt som man ska göra i Sydamerikat, liksom.

En hel flaska vin senare (som slog till mer än normalt, pga uttorkade och trötta) tyckte vi att det var passande med en liten photoshoot vid vägen...

...och jag var supermysig, alternativt lite påflugen. Därefter åkte vi hem till Santo André, sade hejdå till Alisa, packade våra väskor, fick besked om att vi inte hade någonstans att couchsurfa i Rio, gick och lade oss och morgonen därpå åkte vi (ändå) till Rio De Janeiro!!! To be continued.